Beschadigd/defect product ontvangen
Mocht uw bestelde product bij aankomst beschadigd zijn, neem binnen 3 dagen contact met ons op voor omruiling. Binnen deze termijn kunnen wij het product wat beschadigd is, of niet (correct) functioneert, kosteloos omruilen voor een nieuw product. Stuur het product niet op eigen initiatief retour, onze klantenservice helpt u graag verder. Mocht u tijdens het moment van levering al vaststellen dat het product beschadigd is, kunt u de zending wel direct weigeren bij de transporteur, dan komt deze automatisch retour.
Retouren
We kunnen het ons niet voorstellen, maar het kan zijn dat u ergens niet tevreden over bent of dat u zich heeft bedacht over uw aankoop. Indien u uw bestelling wilt annuleren, heeft u daar 14 dagen de tijd voor en retourneren kost u helemaal niets (m.u.v. pallet zendingen, zie hieronder). Zodra u het product retour wilt sturen neemt u contact op met onze klantenservice via klantenservice@godu365.nl. U ontvangt van ons per e-mail een uitleg hoe het proces van retourneren in zijn werk gaat. Wij vragen uw medewerking om het retourneren binnen 14 dagen na uw retouraanvraag plaats te laten vinden. Daarna kunnen wij uw retour helaas niet meer accepteren. Producten en accessoires graag in de originele verpakking terugsturen, anders kunnen wij in sommige gevallen uw retour niet accepteren.
Mocht uw product per pallet naar u verzonden zijn, dan hanteren wij geen retourkosten maar u ontvangt een tegoedbon voor de kosten van 65 euro (pallet transport in Nederland) of voor pallet transport in België 110 euro, let op; lees retourneren voor een aantal uitzonderingen. Dit bedrag kunt u op alle webshop van Godu spenderen. De pallet wordt volgens afspraak bij u afgehaald. Het retourneren van keramische tuinhaarden zijn voor risico van de klant. Pak daarom de haard alstublieft precies zo in als u het product heeft ontvangen, dit zorgt voor de minste kans op beschadiging.
Uiteraard kan het voorkomen dat u het product al wel in gebruik heeft genomen maar binnen de eerste 14 dagen toch retour wilt sturen. In deze situatie brengen wij u de kosten voor het retourneren wel in rekening. De kosten voor het retourneren zijn afhankelijk van het aantal producten, maar is minimaal 15 euro inclusief BTW. Wanneer u contact opneemt met onze klantenservice kunnen wij deze kosten vaststellen. Als het product sporen van gebruik heeft, retourneren wij maximaal 50% van het aankoopbedrag. Dit percentage bepalen wij na het bekijken van de gebruikssporen.
De ondernemer (Godu.nl) vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Dit retourbeleid heeft enkel de uitzondering voor door ons op specificatie gemaakte producten, met name de vuurtafels van steigerhout. Deze zijn vanwege de vele mogelijkheden geen voorraadproducten. De maten op onze website gelden als indicatie van mogelijkheden, andere maten zijn in overleg ook mogelijk. Deze uitzonderingsproducten nemen we terug tegen een vergoeding die we rekenen voor het retour halen, en eventuele extra werkzaamheden verbonden aan verkoop van het/de specifieke model/maat/houtsoort/kleur en/of schuren/beitsen in een nieuwe kleur. Deze vergoeding wordt verrekend met het te storneren door de klant betaalde bedrag. Neem alstublieft contact met ons op voor vragen hierover.
Retour en herroepingsrecht (zie ook de pagina retourneren voor meer informatie)