Retourneren

Klanttevredenheid staat bij ons voorop.

Is het bestelde product niet naar wens? Jammer, maar dat kan gebeuren! Uiteraard doen we ons uiterste best om alsnog een tevreden klant van u te maken door met een passende oplossing te komen. U kunt uw bestelde producten die via de DPD, DHL of PostNL, palletdienst of koerier geleverd zijn binnen 14 dagen naar ons terugzenden. U kunt hierbij kiezen voor een vervangend product, een tegoedbon of voor teruggave van het aankoopbedrag. Wilt u een product terugsturen? Volg dan onderstaand stappenplan.


 

Stappenplan product retourneren als u een account heeft:

  1. Neem contact op met de klantenservice van Godu via email. Meldt hierbij uw ordernummer, reden van retour, foto's van het product en de doos/pallet en is het product onbeschadigd. Hierna kan de retour in behandeling worden genomen.
  2. U pakt de producten goed in zodat de producten niet kunnen beschadigen. LET OP: het risico bij een product retourneren ligt bij de klant, pak daarom het product weer goed in.
  3. Mocht u een bewijs ontvangen, bewaar het bewijs van verzenden goed tot u het retour proces is afgehandeld.
  4. Zodra wij het product hebben ontvangen en gecontroleerd zullen wij het bedrag binnen 5 werkdagen retourneren. Mocht u kiezen voor een teruggave van geld dan doen wij dat te allen tijde op het rekeningnummer waarmee de bestelling is geplaatst.

Voorwaarden retourneren

  • U draagt het risico van de retourzending in het geval van schade onderweg terug of dat de producten zoek raken.
  • De producten worden binnen de zichttermijn van 14 dagen geretourneerd, dit gaat in op de dag na ontvangst van uw artikel(en).
  • Het ongebruikte artikel bevindt zich voor zover mogelijk in originele staat en fabrieksverpakking.
  • Maatwerk producten zoals zelf samengestelde steigerhouten vuurtafels of plantenbakken worden niet retour genomen. Tevens is na het plaatsen van de order, annuleren niet meer mogelijk Onder maatwerk plantenbakken worden ook plantenbakken met lange levertijd (3-6 weken), met wielen of een waterdichte coating verstaan.

Voorwaarden bestelling annuleren:

  • Zodra een plantenbak met een afwijkende maat en / of extra speciale keuzes in productie is genomen kan deze niet worden geannuleerd / geretourneerd.

Uitzondering retourneren

Gasflessen: Gasflessen kunnen niet geretourneerd of omgeruild worden.

Mexicaanse tuinhaarden en pizzaovens: Het bedrag van de retour is voor Nederlandse zendingen 65 euro en voor Belgische zendingen 89 euro. Deze kosten gelden per pakket. U kunt ook gratis het product naar ons magazijn brengen. Neem hiervoor contact met onze klantenservice.

Mocht u een Mexicaanse tuinhaard of pizzaoven willen ruilen? Dat kan gratis bij ons magazijn. Zie onderaan de website het adres van ons magazijn. Neem hiervoor contact met onze klantenservice.

Palletlevering of Koerierslevering: Mocht uw bestelling verstuurd zijn via palletzending? Voor retourneren in Nederland zijn de kosten voor een pallet 85 euro en voor België 130 euro. Deze kosten gelden per pallet die retour komt. U mag ook zelf het retourneren organiseren, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Akoestische Wandpanelen: Je bent als klant 100% verantwoordelijk voor de retourkosten. 

 

Uitzondering omruilen van product:

  1. Het maatwerk product zelf samengestelde steigerhouten vuurtafels kunnen niet omgeruild worden.
  2. Maatwerk plantenbakken: plantenbakken die op maat gemaakt worden kunnen na het plaatsen van de order niet meer geannuleerd worden.
  3. Inbouwbranders omgebouwd naar aardgas vallen onder maatwerk en kunnen niet geretourneerd worden.

Overige vragen

 

Pakket beschadigd aangekomen?
De producten die wij verzenden worden zorgvuldig verpakt en gecontroleerd. Toch kan het voorkomen dat u een product niet in goede staat ontvangt. Als dit gebeurt, dient u dit binnen 48 uur te melden. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar onze klantenservice. Wij streven erna om uw mail binnen 1 werkdag te beantwoorden. Wanneer de schade niet binnen 48 uur is gemeld kunnen wij de aanvraag niet in behandeling nemen.

 

Verkeerd product ontvangen?
De producten die wij verzenden worden zorgvuldig verpakt en gecontroleerd. Toch kan het voorkomen dat u een verkeerd product ontvangt. Als dit gebeurt, meld dit dan door contant op te nemen. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar onze klantenservice. Wij streven erna om uw mail binnen 1 werkdag te beantwoorden.

Let op: stuur altijd een mail onder vermelding van uw ordernummer met foto’s (van het product bovenkant en alle zijkanten + een foto van de doos alle kanten) mee van de schade of van het verkeerd ontvangen product zodat wij u aan de hand van de foto’s een passende oplossing kunnen bieden.

 

Gebruikt maar toch retourneren?

Uiteraard kan het voorkomen dat u het product binnen de 14 dagen zichttermijn al wel in gebruik heeft genomen maar toch retour wilt sturen. De kosten voor retourneren van een pakket die via de pakketdienst (bijvoorbeeld DPD) verloopt, is voor rekening van de klant.. Mocht het pakket met speciaal vervoer geleverd zijn dan kunnen de kosten tussen de 14,50 en 40 euro liggen (neem voor speciaal vervoer contact met op met onze klantenservice). Als het product sporen van gebruik heeft retourneren wij maximaal 50% van het aankoopbedrag. Dit percentage bepalen wij na het bekijken van de gebruikssporen.