Terugbetalingsbeleid

Klanttevredenheid staat bij ons voorop.

Is het bestelde product niet naar wens? Jammer, maar dat kan gebeuren! Uiteraard doen we ons uiterste best om alsnog een tevreden klant van u te maken door met een passende oplossing te komen. U kunt uw bestelde producten die via DPD, DHL, PostNL, een palletdienst of koerier geleverd zijn, binnen 14 dagen naar ons terugzenden. U kunt hierbij kiezen voor een vervangend product, een tegoedbon of teruggave van het aankoopbedrag. Wilt u een product terugsturen? Volg dan het onderstaande stappenplan.


 

Stappenplan product retourneren (als u een account heeft)

  1. Neem contact op met de klantenservice van Godu via e-mail. Vermeld hierbij uw ordernummer, reden van retour, foto’s van het product en de doos/pallet, en geef aan of het product onbeschadigd is. Hierna kan de retour in behandeling worden genomen.
  2. Pak de producten goed in, zodat ze niet kunnen beschadigen. Let op: het risico bij het retourneren ligt bij de klant, pak het product daarom zorgvuldig in.
  3. Ontvangt u een verzendbewijs? Bewaar dit bewijs goed totdat het retourproces volledig is afgehandeld.
  4. Zodra wij het product hebben ontvangen en gecontroleerd, zullen wij het bedrag binnen 5 werkdagen retourneren. Mocht u kiezen voor teruggave van geld, dan doen wij dit altijd op het rekeningnummer waarmee de bestelling is geplaatst.

Voorwaarden retourneren

 

  • U draagt het risico van de retourzending in het geval van schade onderweg of het zoekraken van producten.
  • De producten moeten binnen de zichttermijn van 14 dagen worden geretourneerd. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw artikel(en).
  • Het ongebruikte artikel bevindt zich, voor zover mogelijk, in originele staat en fabrieksverpakking.
  • Maatwerkproducten, zoals zelf samengestelde steigerhouten vuurtafels of plantenbakken, worden niet retour genomen. Na het plaatsen van een order kan annuleren bovendien niet meer. Onder maatwerk plantenbakken vallen ook plantenbakken met een lange levertijd (3–6 weken), met wielen of een waterdichte coating.

 

Voorwaarden bestelling annuleren

 

Zodra een plantenbak met een afwijkende maat en/of extra opties in productie is genomen, kan deze niet meer worden geannuleerd of geretourneerd.


Uitzonderingen retourneren

 

Gasflessen: kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild.

 

Mexicaanse tuinhaarden en pizzaovens: de retourkosten bedragen €65 voor Nederlandse zendingen en €89 voor Belgische zendingen (per pakket). U kunt het product ook gratis naar ons magazijn brengen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

 

Wilt u een Mexicaanse tuinhaard of pizzaoven ruilen? Dat kan gratis bij ons magazijn. Zie onderaan de website het adres en neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

 

Pallet- of koerierslevering: bij retouren via een europallet of blokpallet bedragen de kosten €85 voor Nederland en €130 voor België (per pallet). U mag het retourneren ook zelf organiseren; neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Voor pallets groter dan een euro- of blokpallet worden de daadwerkelijke retourkosten doorberekend (op aanvraag).

 

Akoestische wandpanelen: u bent als klant 100% verantwoordelijk voor de retourkosten.

 

Uitzonderingen omruilen van producten

  • Maatwerkproducten, zoals zelf samengestelde steigerhouten vuurtafels, kunnen niet worden omgeruild.
  • Maatwerkplantenbakken: plantenbakken die op maat gemaakt zijn, kunnen na het plaatsen van de order niet meer worden geannuleerd.
  • Inbouwbranders die zijn omgebouwd naar aardgas vallen onder maatwerk en kunnen niet worden geretourneerd.

Overige vragen

 

Pakket beschadigd aangekomen?
De producten die wij verzenden worden zorgvuldig verpakt en gecontroleerd. Toch kan het voorkomen dat u een product niet in goede staat ontvangt. Meld dit binnen 48 uur per e-mail bij onze klantenservice. Wij streven ernaar uw mail binnen 1 werkdag te beantwoorden. Wanneer de schade niet binnen 48 uur is gemeld, kunnen wij de aanvraag niet in behandeling nemen.

 

Verkeerd product ontvangen?
Ook hier geldt dat u dit per e-mail aan onze klantenservice moet melden. Wij streven ernaar uw mail binnen 1 werkdag te beantwoorden.

 

Let op: vermeld altijd uw ordernummer en voeg foto’s toe (van het product – bovenkant en alle zijkanten – én van de doos van alle kanten). Zo kunnen wij u op basis van de foto’s snel een passende oplossing bieden.